Dnia 26 kwietnia 2012 r. w Warszawie odbyło się zaplanowane spotkanie przedstawicieli OSAT z prezesem zarządu TUI Poland Panem Andryszczakiem.
Podczas spotkania poruszono szereg zagadnień dotyczących współpracy agentów z TUI Poland, do najważniejszych z nich należą:
- polityka cenowa TUI Poland w obszarze ofert TOP i LastMinute i jej wpływ na wynagrodzenie agentów
- polityka TUI Poland w zakresie zasad działania własnego Call Center i zasad obowiązujących agentów w obszarze obsługi rezerwacji
- celowość udostępnienia oferty TUI Poland w systemie Origami
- akcje promujące internetowy kanał sprzedaż TUI Poland za pomocą obniżek cenowych nie dostępnych dla sieci agencyjnej i ich wpływ na agentów
- problem udzielania rabatów i łamania zapisów umów agencyjnych przez agencje współpracujące z TUI Poland.
Pomimo bardzo wysokiego poziomu merytorycznego spotkania nie udało się wyjaśnić wszystkich podjętych przypadków, głównie z powodu braku bieżących danych. Dlatego strony postanowiły, iż komunikat szczegółowy ze stanowiskiem w poszczególnych tematach zostanie wysłany po zbadaniu szczegółów konkretnych przypadków i zebraniu potrzebnych danych liczbowych.
Jednocześnie na tym etapie rozmów uzyskano dwie ważne informacje:
- prezes Andryszak potwierdził wypowiedzi jakie pojawiły się w prasie, iż akcja promocyjna w kanale internetowym była jednorazowym testem na potrzeby wewnętrznych badań TUI
- prezes Andryszak utwierdził przedstawicieli OSAT, pokazując pisemne dowody konkretnych działań, iż TUI nie będzie tolerowało udzielania rabatów i łamania zapisów umowy agencyjnej przez agentów